Nima uchun biz ot kuchida oʻlchaymiz: otlar va odamlar
Oʻz- oʻzidan ishlaydigan aravalar otlarni uzoq vaqtdan beri almashtirgan, ammo biz hali ham ularning motorlaridan ot kuchini oʻlchashni davom ettirmoqdamiz. Lekin nega? Nega bu arxaizmdan qutulmaymiz?
Ot kuchi eng istehzoli oʻlchov birliklaridan biridir. Uning mexanik shaklda mavjudligi “biologic” ot kuchidan foydalanish zaruratini deyarli y oʻqqa chiqardi, ammo biz baribir har qanday avtomobilning kuchini eski “otlar”da oʻlchaymiz. Tasavvur qiling, biz hali ham sham lampasining yorugʻligini baholayapmiz! Xoʻsh, bu atama qayerdan kelib chiqqan?
Maʼlum b oʻlishicha, uni mashhur Shotlandiya muhandisi va ixtirochisi Jeyms Vatt ixtiro qilgan. 1763 yilda undan Newcomen bugʻ dvigatelining ishchi modelini yangilashni soʻrashdi. Dummy ikki dyuymli silindr bilan jihozlangan va olti dyuymli piston zarbasi boʻlgan. Bir qator tajribalardan soʻng, Vatt metall silindrni zigʻir moyi bilan yogʻlangan va pechda quritilgan yogʻoch bilan almashtirdi, shuningdek, bitta siklda koʻtarilgan suv miqdorini kamaytirdi.
Maket ishladi va ixtirochi bugʻ dvigatelining samarasizligiga ishonch hosil qildi va konstruktsiyani koʻp marta takomillashtirdi. Bu esa samaradorlikni toʻrt martadan koʻproq oshirdi. Natijada, Vattning ishi bilan avval Angliyada, soʻng butun dunyoda sanoat inqilobi boshlandi. Ammo bugʻ dvigatellari yaxshi sotilishi uchun xaridorlar oʻzlarining afzalliklarini aniq va oson tushuntirishlari kerak edi, deb yozadi Популярная Механика.
Ctrl
Enter
Xato topdingizmi
Bizga junating Ctrl+EnterBoshqa ma`lumotlar:
Tirik afsona: Isaak Nyutonning olma daraxti 400 yoshda va uning urugʻlari kosmosga ham uchgan
O‘G‘IRLIK TUFAYLI U BIR QATOR BAXTSIZLIKLARNI BOSHDAN KECHIRGAN
Yevropada davom etayotgan tabiat injiqliklari
Ona, sizga oʻxshayman!
Dunyodagi eng omadsiz odam
Koronavirusga qarshi vaksina yaratgan shifokor nima sababdan sudga berildi
Izohlar (0)